Mia Mylesand



Jag heter Mia Mylesand och jobbar på förskolan Trollet i Kalmar.
Jag är mamma till Helge 2 år vid nyår och gift med Tomas.
Jag jobbar som ateljerista i ateljén på Trollet. Jag har även en roll som data
pedagog på vår enhet.
Jag är förskollärare men jobbar även som handledare och föreläsare för
reggio emilia institutet. Har skrivit en bok om bygg och konstruktion.
Min roll som ateljerista på Trollet är att jobba fördjupat med 5 års avdelningen.
Tillsammans är vi med i Ljuspunkten, ett samarbete mellan reggio institutet
och några förskolor i Sverige.
Min styrka som ateljerista och person är att jag är estet. Jag tror på det vackra
och vill gärna ha ordning. Jag har också en lång erfarenhet av att jobba med
pedagogisk dokumentation-i mitt dagliga arbete men också i samband med
min bok,
Jag tror att barnen har 100 språk och att vi berövar dem 99. Jag är inte bra på alla
Men jag är väldigt bra på att LYSSNA på barnen och försöker att reflektera över
min roll som pedagog utifrån dessa samtal.

Mia Mylesand, Kalmar 200810´09

Kommentarer
Postat av: Karolina Erixon-Steen

Hej Mia



Jag håller just nu (precis Börjat)på att läsa din bok bygg och konstruktion. Den verkar mycket inspirerande! Själv jobbar jag på en förskola i Halmstad. Jag hade tänkt mej att fördjupa mej lite i den delen av lärmiljö.



Det är så här att jag ska till Kalmar 26-27 mars. Jag undrar för då om du jobbat kvar på Trollet. Finns det möjlighet att jag skulle få komma på studiebesök på fredagen 25 mars? Jag kan vara i Kalmar ca 12.30. Hade varit lite roligt att få inspiration av er!



MVH

Karolina Erixon-Steen

Kärlekens villa fsk

2011-03-13 @ 18:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0